Encorton

Indywidualne leczenie chorego na SM

Moderator: Beata:)

Iwona333
Posty: 981
Rejestracja: 2010-05-04, 19:17
Lokalizacja: Wielkopolska

Encorton

Postautor: Iwona333 » 2010-05-19, 20:43

Witam byłam dzisiaj u neurologa i przepisał mi ten Encorton.W moim roztargnieniu nie dosłyszałam jak mam to przyjmować tzn wiem że pierwsze 6 dni dawke 80 mg itp ale czy to oznacza że np rano mam wziąść naraz te 4 tabletki bo nie jestem pewna a zawsze lepiej zapytać bardziej doświadczonych...A nie mogłam nigdzie znależć tej informacji

Awatar użytkownika
krzyn
Posty: 1742
Rejestracja: 2007-06-23, 21:14
Kontaktowanie:

Postautor: krzyn » 2010-05-19, 20:50

tak rano 4 tabeteczki łyknij ,ale najpierw choć lekkie śniadanko .

Iwona333
Posty: 981
Rejestracja: 2010-05-04, 19:17
Lokalizacja: Wielkopolska

Postautor: Iwona333 » 2010-05-19, 21:13

Krzyn dziekuje bardzo za info.A czy to jest dobry steryd bo nie wiem czego sie spodziewać?!Pierw na czczo musze łyknąć Eutyrox a potem szybkie sniadanko i garść tableteczek :evil: Mam jeszcze jedno pytanie czy można przyjmować razem inne leki bo też zapomniałm zapytac dokładnie chodzi mi o Zotral,Eutyrox i Beto ZK?!

Awatar użytkownika
aisza
Posty: 7601
Rejestracja: 2008-08-09, 20:04
Wiek: 50
Lokalizacja: Aleksandrów Kujawski
Kontaktowanie:

Postautor: aisza » 2010-05-19, 21:21

Iwona333 pisze:Zotral,Eutyrox i Beto ZK

Nigdy nie słyszałam o tych lekach,widocznie jeszcze za mało choruję :-)
Przestań mieć pretensje do innych. Bierz odpowiedzialność za każdy swój krok...

Iwona333
Posty: 981
Rejestracja: 2010-05-04, 19:17
Lokalizacja: Wielkopolska

Postautor: Iwona333 » 2010-05-19, 21:30

AiszaWięc odpowienio Zotral przeciwdepresyjny powiedzmy,Eutyrox na tarczycę i Beto na serducho bo od tarczycy świruje ;-)

Iwona333
Posty: 981
Rejestracja: 2010-05-04, 19:17
Lokalizacja: Wielkopolska

Postautor: Iwona333 » 2010-05-19, 21:40

Ale czy komuś pomógł ten steryd bo mam problemy z chodzeniem i czuciem i zastanawiam się czy poskutkuje na mnie?!

Sylwiątko
Posty: 2281
Rejestracja: 2008-09-28, 15:37
Lokalizacja: lubuskie
Kontaktowanie:

Postautor: Sylwiątko » 2010-05-19, 22:11

Encorton to był mój pierwszy steryd. Miałam takiego powera,że mogłam góry przenosić,sen nie był mi do szcześcia potrzebny.
czy pomógł? Chyba tak. Strasznie spuchłam przy braniu i po zakończonej kuracji.
I tylko taką mnie ścieżką poprowadź.........

martyna
Posty: 2661
Rejestracja: 2010-03-04, 14:33
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: martyna » 2010-05-19, 23:23

Mój też pierwszy i bardzo źle go wspominam, jeżeli chodzi o skutki uboczne....100razy bardziej wolę solu medrol.....
Ale chyba pomógł.....

Awatar użytkownika
krzyn
Posty: 1742
Rejestracja: 2007-06-23, 21:14
Kontaktowanie:

Postautor: krzyn » 2010-05-20, 14:52

Iwona333, pomoże ,nie pomoże na dwoje babka wróżyła ,niestety do wszystkiego dochodzimy eksperymentując ! Na sobie . Co do interakcji leków ,to ja cicho sza ,nic w tym temacie . Może ktoś inny coś Ci poradzi.

Awatar użytkownika
Beata:)

-#Administrator
Posty: 9391
Rejestracja: 2009-02-09, 14:24
Lokalizacja: Toruń

Postautor: Beata:) » 2010-05-20, 15:25

Również swego czasu pobierałam Encorton.Po 6 tabletek 3 razy dziennie, co daje 18 :shock: Dawka była zmniejszana co parę dni.Pomogło, bez skutków ubocznych.
Obrazek

Iwona333
Posty: 981
Rejestracja: 2010-05-04, 19:17
Lokalizacja: Wielkopolska

Postautor: Iwona333 » 2010-05-20, 16:52

A czy u kogoś było gorzej bo ja jestem po pierwszym dniu i mam wrażenie ze moje nogi są 10 razy słabsze,teraz to już wogóle nie mam siły chodzić :-(

Iwona333
Posty: 981
Rejestracja: 2010-05-04, 19:17
Lokalizacja: Wielkopolska

Postautor: Iwona333 » 2010-05-20, 16:53

Tuja Miałas zabójcze dawki ja zaczynam od 80 mg czyli 4 tabletki i schodze w dół pewnie to za mało zeby pomogło

JD
Posty: 137
Rejestracja: 2010-03-22, 17:18
Lokalizacja: Ząbki

Postautor: JD » 2010-05-20, 17:03

Nie odstawiaj gwałtownie sterydów encortonu, ja kiedyś gdy pielęgniarka się pomyliła i nie dostałem to niezbyt miło wspominam tamten okres. Nie wiem czy mi pomógł. na pewno bardzo przytyłem i potem pomógł w zaburzeniach glikemii.
pozdrawiam Jarek
Ostatnio zmieniony 2010-05-20, 17:31 przez JD, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Beata:)

-#Administrator
Posty: 9391
Rejestracja: 2009-02-09, 14:24
Lokalizacja: Toruń

Postautor: Beata:) » 2010-05-20, 17:04

Iwonko, też byłam przerażona, ale skutek był.Co najdziwniejsze, nie zauważyłam zmiany w swoim wyglądzie, nie spuchłam.Nie mam zielonego pojęcia, od czego zależy zaaplikowana dawka, może faktycznie u Ciebie za mała, a może nie ma potrzeby tak ładować jak u mnie :lol: Czasem też zwyczajnie potrzeba czasu na efekty.SM tak ma, niestety.Cierpliwość jak najbardziej wskazana, choć bardzo przez nas trudna do zaakceptowania ;-)
Obrazek

Awatar użytkownika
renia1286
Posty: 14088
Rejestracja: 2009-06-20, 09:28
Wiek: 53
Lokalizacja: Warmia

Postautor: renia1286 » 2010-05-20, 17:35

Encorton dobrze tolerowałam, nic złego się po nim nie działo .Nie pamiętam ile mi pomógł, bo tak bywa przy postępującym sm.
Gorzej o wiele było, kiedy następnym razem dostałam metypred :roll:
Po solu -masakra, wyszłam w gorszym stanie , niż tam poszłam. :evil:
Nie potrzebuję skrzydeł by latać, potrzebuję ludzi, dzięki którym nie upadnę.


Wróć do „Leczenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości