Solu-Medrol

Indywidualne leczenie chorego na SM

Moderator: Beata:)

Calhir
Posty: 435
Rejestracja: 2008-06-10, 10:10
Lokalizacja: Mazowsze

Solu-Medrol

Postautor: Calhir » 2008-07-13, 12:51

Jak wiadomo steryd podawany jest w leczeniu objawowym podczas występowania rzutu. Interesuje mnie informacja jak się czujecie po takiej kuracji - chodzi mi o skutki negatywne tych kroplówek, jakie obserwujecie u siebie.
Ja biorę czwarty raz i zauważyłem do tej pory:
1. Totalny brak siły, osłabienie organizmu ledwo co można stać na nogach w ciągu kilku dni po wyjściu ze szpitala. Trwa parę dni.
2. Problemy z jelitami - jakoś tak dziwnie się czuję - trwa 2-3 tyg.
3. Problemy z żołądkiem - po kuracji czasem pobolewa...

Jestem teraz pod kroplówką - wlewają we mnie ten cud. Jak wrócę do domu i coś wiecej zauważę to dopiszę.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Calhir, łącznie zmieniany 2 razy.

Jakub
Posty: 192
Rejestracja: 2008-05-31, 18:31
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Postautor: Jakub » 2008-07-13, 13:00

Na SM (Solu-Medrol :mrgreen: ) reaguje całkiem dobrze. Nie licząc pocenia się jak nie wiem co i drobnych problemów z żołądkiem. Większych skutków ubocznych nie zaobserwowałem ;-)
Skype: kzakk87

maria_xx
Posty: 776
Rejestracja: 2008-02-21, 14:46
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: maria_xx » 2008-07-13, 15:27

W trakcie wlewów czuję się dobrze (także psychicznie), ale bardziej sztywnieją mi nogi i mam 'księzycową' twarz. Kilka dni po kroplówkach następuje pogorszenie samopoczucia (3-4 dni), czuję osłabienie i mam jeszcze większe niż normalnie problemy z chodzeniem. Potem jest poprawa, ale bez rewelacji. Kilka miesięcy po (2-3) obserwuję nasilone wypadanie wlosów. Miałam solu 2 x. Ostatnio brałam w domu - b. dużo mnie kosztowalo załatwienie całej sprawy. Zastanawiam się, dlaczego tak niechętnie podają w domu (jeśli sie bierze po raz kolejny i wiadomo, jaka jest reakcja organizmu). Przeciez w szpitalu poza podawaniem kroplówek i tak nic sie nie dzieje. Żeby tak chociaż można to było załatwić w trybie 'dochodzącym/dojeżdżającym' w jakims szpitalnym pomieszczeniu.

Awatar użytkownika
haniutek
Posty: 1429
Rejestracja: 2008-04-07, 08:43
Lokalizacja: spod dachu nieba

Postautor: haniutek » 2008-07-13, 16:22

W czasie i po wlewach z Solu Medrolu, mam objawy wymienione przez Calhira. Na samo wejście na oddział proszę o dietę lekkostrawną, leki osłonowe otrzymuję już po 1 wlewie w maksymalnych dawkach. Podczas jednego na 5wlewów jakie dotychczas otrzymałam oprócz w/w wystąpiły objawy niepożądane ze strony serca, przez dalszą kurację otrzymywałam lek zwalniający jego czynność. Ponadto obserwuję zaburzenia snu. Trądzik posterydowy również nie jest mi obcy-ostatnim razem obyło się bez wizyty u dermatologa :-) Powrót do "normalności",czyli odzyskiwanie utraconych sił po wyjściu ze szpitala zajmuje mi ok 2-3 tygodni. Do późnych działań ubocznych dorzucę : nadmierne łuszczenie naskórka,przesuszenie skóry i wypadanie włosów.

maria_xx pisze:Żeby tak chociaż można to było załatwić w trybie 'dochodzącym/dojeżdżającym' w jakims szpitalnym pomieszczeniu.
Mario, nie wiem od czego to zależy ,ale są szpitale,które podają w tym trybie Solu Medrol.
<center> <i>"Idź dalej niezłomnie,(...)Nic nie jest stracone, skończone też nie "</i> </center>

Calhir
Posty: 435
Rejestracja: 2008-06-10, 10:10
Lokalizacja: Mazowsze

Postautor: Calhir » 2008-07-13, 19:33

haniutek pisze:oprócz w/w wystąpiły objawy niepożądane ze strony serca

Tak o tym zapomniałem. Serducho przez jakiś czas dziwnie się zachowuje po wlewie. Wejście po schodach na 4 piętro i czuję jakieś szmery. W szpitalu nie zgłaszałem im z tym problemów, bo jeszcze posadziliby mnie na kardiologii :mrgreen:

Dodatkowo Solu Medrol działa na mnie uspakajająco - przez tydzień lub dwa nie wybucham nerwami jak zwykle. Chyba bedę musiał pójść do psychiatry po jakieś leki bo moja nerwowość jest uciążliwa dla mnie i dla otoczenia.

haniutek pisze:Mario, nie wiem od czego to zależy ,ale są szpitale,które podają w
tym trybie Solu Medrol.

Dowiadywałem się w moim ale nie jest to możliwe - NFZ się czepia i nie chce refundować takiego leczenia - chory musi być w szpitalu. Totalna głupota, bo szpitale są przeładowane, często się widzi ludzi na korytarzach. No i domowa kuracja jest znacznie tańsza ;-) no ale w NFZ są sami mądrzy ludzie...

BTW Miałem swego czasu wezwanie na policję w sprawie wyjaśnienia mojego pobytu w szpitalu - weryfikacja czy się zgadza w papierach - wynika z tego, że jakieś tam kontrole robią...

Jakub
Posty: 192
Rejestracja: 2008-05-31, 18:31
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Postautor: Jakub » 2008-07-13, 21:36

Calhir na Ciebie Solu-Medrol działa uspokajająco, a na mnie wręcz przeciwnie. Leżenie parę godzin plackiem podnosi mi znaczocą poziom adrenaliny :mrgreen:

Acha i zapomniałem o tej wysypce, o której wspomniała haniutek. Opanowała mi całą klatę i i długo nie chciała zejść. Na szczęście po paru długich tygodniach ustąpiła :-P
Skype: kzakk87

przytulia
Posty: 2776
Rejestracja: 2007-08-16, 13:59
Lokalizacja: wiecie skąd

Postautor: przytulia » 2008-07-14, 10:17

oddam ci 10 kg, bo szybko je nadrobię :lol:

Calhir
Posty: 435
Rejestracja: 2008-06-10, 10:10
Lokalizacja: Mazowsze

Postautor: Calhir » 2008-07-14, 11:20

Ja jestem raczej szczupły, więc wyokrąglenie twarzy dobrze mi robi. Osoby nie w temacie nawet mówią, o jak się poprawiłeś :-o he he okaz zdrowia :mrgreen:
Wysypka występuje u mnie ale w bardzo niewielkim stopniu - jakieś krostki są, ale nie ma tragedii.
A macie po solu-medrolu wilczy apetyt :?: Ja po kilku dniach po powrocie ze szpitala, normalnie jadam dwa razy więcej niż zwykle. he he jak bym widział moją żonę w ciąży :mrgreen: Nie wiążę tego raczej z wygłodzeniem organizmu po diecie szpitalnej, która jest tak skonstruowana, aby przetrzymać pobyt.

Awatar użytkownika
Myszona
Posty: 1494
Rejestracja: 2007-10-17, 18:17
Lokalizacja: Łódż

Postautor: Myszona » 2008-07-14, 14:59

Biorę aktualnie Medrol, tabletki, jestem osłabiona , to fakt, chyba bym coś częściej zjadła(ale jestem dzielna i nie jem) poza tym wszystko bez zmian, już schodzę z dawki poczatkowej.Pozderawiam
"Nie zawsze jest miło...ale ja się nie poddaję!"

Calhir
Posty: 435
Rejestracja: 2008-06-10, 10:10
Lokalizacja: Mazowsze

Postautor: Calhir » 2008-07-19, 08:48

Zaobserwowałem jeszcze po kuracji fale ciepła, jakby gorączkę oraz problemy z pęcherzem jakby był przeziębiony. Ogólnie mówiąc po solu-medrol czuję się paskudnie. Dobrze, że nie kazali mi brać metypredu, bo już teraz wymięłam :-(

dajan
Posty: 379
Rejestracja: 2008-07-17, 09:43

Postautor: dajan » 2008-07-19, 16:43

solu-med zakraplałem już ok 10 razy przez 16 lat i reagowałem pozytywnie, przynajmniej
w trakcie i bezpośrednio po. Nieciekawa natomiast moja reakcja po - nadpobudliwość, nerwowość, przykry dla otoczenia - okropne.

convallia
Posty: 10
Rejestracja: 2008-07-18, 21:01
Kontaktowanie:

Postautor: convallia » 2008-07-19, 17:16

czytam, co piszecie na temat skutków ubocznych po solu-medrolu i muszę przyznać, że sie wręcz przeraziłam i zaczęłam się bać. ja ogólnie po 1 wlewie tego leku czułam się dobrze, gorzej po drugim, ponieważ doszedł ból brzucha, osłabienie, pocenie się ale potem jak po 3kroplówkach solu-medrolu podali mi doustnie metypret czułam się można powiedzieć tez dobrze. Właśnie uświadamiam sobie, że ja tak na prawdę chyba jeszcze nic nie wiem o tej chorobie.....:-( chyba się zdołowałam.....:-(

Wiesia
Posty: 2429
Rejestracja: 2008-05-22, 12:09
Lokalizacja: Chojnice

Postautor: Wiesia » 2008-07-20, 18:19

to pewnie po nim wypadają mi włosy.
Wiesia żyj w zgodzie z sm

Wiesia
Posty: 2429
Rejestracja: 2008-05-22, 12:09
Lokalizacja: Chojnice

Postautor: Wiesia » 2008-07-20, 18:31

już jestem na kuracji u dermatologa.Łykam witaminy i jeszcze inne środki.Jest lepiej,ostatnio usłyszałam,że prawdopodobnie po zjedzeniu wszystkich leków nie trzeba będzie dalej niczego łykać.Nadzieja,bo nie dosyć,że zaczęłam siwieć w wieku 19 lat,to jeszcze teraz mam wyłysieć?Fryzjerki nie chcą mnie farbować,bo podobno mam ładny odcień siwizny,a mnie się już znudziło, tyle lat.Teraz poczekam,żeby odrosły.
Wiesia żyj w zgodzie z sm

Awatar użytkownika
krzyn
Posty: 1742
Rejestracja: 2007-06-23, 21:14
Kontaktowanie:

Postautor: krzyn » 2008-07-20, 19:34

ale ,że też wypadają te na czubku głowy,medrolek przerzedził czuprynkę .


Wróć do „Leczenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości