Solu-Medrol

Indywidualne leczenie chorego na SM

Moderator: Beata:)

Awatar użytkownika
Beata:)

-#Administrator
Posty: 9391
Rejestracja: 2009-02-09, 14:24
Lokalizacja: Toruń

Postautor: Beata:) » 2013-04-17, 00:52

Hej Nadiaal1 :-)
Nadiaal1 pisze:dlaczego trzeba unikać soli?

Jednym z podstawowych skutków ubocznych stereoidów, czyli Solu- Medrolu również, jest zatrzymywanie wody i sodu w organizmie. Nadmiar sodu może spowodować obrzęki, opuchnięcia, obciąża nerki, może spowodować też nadciśnienie. Należy również zwracać uwagę na poziom glukozy, gdyż ten, po wlewach Solu jest zazwyczaj podwyższony. Tak więc unikamy słodyczy ;-)
Nadiaal1 pisze:I czy faktycznie trzeba unikać promieni słonecznych?


Tutaj zdania są podzielne, ale... po pierwsze słońce to wit. D, więc unikać absolutnie nam nie wolno ;-) Ważny jest zdrowy rozsądek, więc nie leżymy plackiem po 5 godzin, bo nadmiar może i u zdrowych osób przynieść złe skutki :-D
Marzę żeby nabrać troszkę kolorów latem... :(

I bardzo dobrze, nikt nie karze nam rezygnować z marzeń :-)

Wracając jednak do tematu, w którym jesteśmy, należy też pamiętać o uzupełnieniu potasu, który Solu skutecznie z nas wypłukuje. Można stosować np. Kalipoz, ale lekarz z pewnością coś Ci zaordynował.

Adria
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-12, 23:28
Lokalizacja: :)

Postautor: Adria » 2013-05-22, 19:34

Jestem po kroplówkach z solu-medrol przez 5 dni, krótka rehabilitacja i niestety pogorszenie
- chodzę "po ścianach"...totalne osłabienie.

Zastanawiam się a może te cwiczenia tak mnie osłabiły-dla mnie lepszy jest spacer niż ćwiczenia...no może taka lekka gimnastyka...

Czy komuś po solu podobne osłabienie było?
Każdy dzień jest zaproszeniem do szczęścia...
Obrazek

hepulinka
Posty: 47
Rejestracja: 2011-01-17, 19:29
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: hepulinka » 2013-05-23, 05:42

Adria pisze: ...niestety pogorszenie
- chodzę "po ścianach"...totalne osłabienie.


Ja ostatnie lata też tak mam po Solu . Zamiast poczuć sie od razu lepiej jak to było na samym początku brania teraz po ukończeniu kroplówek następuje przejściowe osłabienie i pogorszenie. Po około 3 tyg te negatywne objawy ustępuję i przychodzi oczekiwana po kroplówkach mniejsza lub większa poprawa. Być może tak jest i u Ciebie.
Pozdrawiam
Hepulinka

AlicjaXYZ
Posty: 262
Rejestracja: 2012-12-27, 22:03
Lokalizacja: Kalisz

Postautor: AlicjaXYZ » 2013-05-23, 08:15

Adria pisze:krótka rehabilitacja i niestety pogorszenie
- chodzę "po ścianach"...totalne osłabienie.

No właśnie ja tego pogorszenia upatrywałabym w rehabilitacji niestety. Osobiście zorientowałam się w 2009, po Bornem całkowity nokaut, więc solu, po solu znowu rehabilitacja i znowu pogorszenie, znowu solu i stop, mhm, wyszłam z założenia, że rehabilitacja mi nie służy, więc się nie rehabilituję. I masz rację Adria lepszy spacer, zresztą sama wiesz ile możesz się wysilić, swoim własnym tokiem. A solu swoje zrobi ;) byle mu nie przeszkodzić takimi osłabieniami, przynajmniej ja tak myślę.

Adria
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-12, 23:28
Lokalizacja: :)

Postautor: Adria » 2013-05-23, 12:08

Trudno, nie będę się forsować ćwiczeniami. Raz byłam po solu w uzdrowisku; masaże, ćwiczenia, kąpiele siarczkowe i inne cuda-nic nie dały. Dochodziłam do sprawności w domu na spokojnie. Dzięki dziewczyny za swoje wypowiedzi ;-)
Każdy dzień jest zaproszeniem do szczęścia...
Obrazek

Awatar użytkownika
zosiako
Posty: 4488
Rejestracja: 2013-04-15, 12:39
Lokalizacja: Stąd

Postautor: zosiako » 2013-05-24, 13:21

witam,

po 4 wlewach solu 1000mg chodzenie po scianach jest moim marzeniem, łapiduchy mówią że jest lepiej i ja sie tej wersji trzymam, chociaż bezpodstawnie w mojej opinii :13:

przechodzę do tematu metypred bo taka jest kontunuacja mojego leczenia.

wszytskim duzo zdrowia i cierpliwości :588:
Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych. Ernest Hemingway

Awatar użytkownika
Jukka
Posty: 2011
Rejestracja: 2012-12-15, 22:17
Lokalizacja: z miasta
Kontaktowanie:

Postautor: Jukka » 2013-05-24, 18:26

zosiako pisze:po 4 wlewach solu 1000mg chodzenie po scianach jest moim marzeniem, łapiduchy mówią że jest lepiej i ja sie tej wersji trzymam, chociaż bezpodstawnie w mojej opinii :13:

Też tak miałam. Względnie sprawna się kładłam, dużo mniej sprawna wychodziłam a na wypisie czytam: "Stan lepszy niż podczas przyjęcia". No dobra, po paru tygodniach był jak przed rzutem, więc skoro koniec końców było OK to niech sobie piszą, co chcą na wypisie.

cule84
Posty: 7
Rejestracja: 2011-03-14, 17:26
Lokalizacja: dolny śląsk

pytanie o solumedrol

Postautor: cule84 » 2013-08-07, 16:51

witam

mam następujące pytanie: czy solumedrol powinno się brać, gdy nie ma 100% pewności, że to SM ( na wypisie ze szpitala mam napisane rozpoznanie obserwacja w kierunku sm, więc chyba to nie to samo co stwierdzone sm)?

dodatkowo jakieś 3-4 miesiące temu w tym samym szpitalu takie same objawy ( tylko że drugiej strony ciała) nie leczyli sterydami, tylko przepisali tabletki, które w dużym stopniu pomogły.więc jak to jest, brać czy nie brać?

Awatar użytkownika
Jukka
Posty: 2011
Rejestracja: 2012-12-15, 22:17
Lokalizacja: z miasta
Kontaktowanie:

Postautor: Jukka » 2013-08-07, 20:28

cule84 pisze:mam następujące pytanie: czy solumedrol powinno się brać, gdy nie ma 100% pewności, że to SM

solu medrol to nie jest lek na SM, wskazań do jego przyjęcia jest cała długa lista, więc naprawdę nie trzeba chorować na stwardnienie rozsiane, żeby lekarz uznał za zasadne podanie tego leku.

na ostatnie pytanie nie czuję się kompetentna, żeby odpowiadać.

Aśka
Posty: 1192
Rejestracja: 2009-12-03, 15:06
Lokalizacja: stąd

Postautor: Aśka » 2013-08-07, 21:59

To prawda,solu medrol,stosuje się na wiele różnych chorób,dolegliwości.Nie tylko na SM.

http://www.doz.pl/leki/p2285-Solu-Medrol

Paulinka
Posty: 93
Rejestracja: 2013-08-03, 07:02
Lokalizacja: Wronki

Postautor: Paulinka » 2013-08-14, 10:51

Adria pisze:Jestem po kroplówkach z solu-medrol przez 5 dni, krótka rehabilitacja i niestety pogorszenie
- chodzę "po ścianach"...totalne osłabienie.



Tak, też tak miałam-praktycznie 2 tyg. dochodziłam do siebie. Non stop spałam, wszystko mnie nużyło, byłam mega osłabiona...
Paulinka

Ane
Posty: 44
Rejestracja: 2013-08-22, 23:12
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Ane » 2013-08-24, 22:43

Paulinka pisze:Tak, też tak miałam-praktycznie 2 tyg. dochodziłam do siebie.

Dokładnie - poza osłabieniem, pogorszeniem wzroku, mówienia i chodzenia, sztywnieniem, drętwieniem, to jeszcze zaburzenia psychiczne ;) Tego wahania nastroju nigdy nie zapomnę - od euforii nie-wiadomo-z-czego po wybuchy płaczu bez-powodu.
Na szczęście na razie tylko raz miałam tę nieprzyjemność.

karolka220
Posty: 10
Rejestracja: 2013-10-22, 09:51
Lokalizacja: Poznań

Postautor: karolka220 » 2013-10-23, 13:08

Ja dopiero raz miałam podawany Solu-Medrol, więc nie wiem, na ile moje dolegliwości "po" są uwarunkowane lekiem, a na ile były to "pozostałości" po punkcji.
Ja po Solu spałam wyśmienicie ;D Choć pierwszego dnia serducho mi chodziło, lekarka kazała podać jakiś lek na moje "galopujące tętno" :P
Z innych objawów, to generalnie zmęczenie, ale utrzymywało się dość krótko, bo ze szpitala wyszłam we wtorek, a w poniedziałek już poszłam do pracy i było git. Potliwość też była.

Moje "życie na sterydzie" wygląda tak, że mam więcej energii, spać chodzę, bo tak wypada, a nie żebym była jakoś strasznie zmęczona pod koniec dnia. ;) Wstaję bez problemów. Jest mi cieplej (byłam strasznym zmarzluchem), także na każdego inaczej to działa. ;)

Pozdrawiam!

joanka
Posty: 560
Rejestracja: 2012-07-08, 20:55

Postautor: joanka » 2013-12-11, 19:36

Czy podczas brania kroplówek zdarzyła się Wam wysoka gorączka?
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez joanka, łącznie zmieniany 1 raz.
Badania w dziedzinie medycyny dokonały tak olbrzymiego postępu, że dziś – praktycznie biorąc – nikt już nie jest zdrowy.
Bertrand Russell
SM 1999-2012, LTT dodatnie 2013-bb ?

Awatar użytkownika
blanka
Posty: 6949
Rejestracja: 2012-09-07, 17:02
Wiek: 45
Lokalizacja: tarnowskie góry

Postautor: blanka » 2013-12-11, 20:54

Nigdy po Solu gorączki nie miałam .
Blanka


Wróć do „Leczenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości