Betaferon

Indywidualne leczenie chorego na SM

Moderator: Beata:)

justii
Posty: 60
Rejestracja: 2013-08-27, 12:12
Lokalizacja: Ś-ca

Postautor: justii » 2014-09-05, 15:26

A bardzo macie wyniki złe? Zastanawiam się co może "siąść" po 3 miesiącach brania Beta :shock:

kuczuś
Posty: 344
Rejestracja: 2013-06-09, 19:24
Lokalizacja: Łódzkie

Postautor: kuczuś » 2014-09-05, 22:47

Jeśli chodzi o krew to mam lepsze niż przed interferonem, jeden parametr tylko poza 'widełkami' ;)

Awatar użytkownika
rybka
Posty: 1936
Rejestracja: 2011-05-20, 18:58
Wiek: 46
Lokalizacja: OMC Kraków

Postautor: rybka » 2014-09-06, 09:44

ja mam bardzo dobre wyniki, na początku w górę poszły próby wątrobowe (pozażywałam trochę essentiale forte) wróciły do normy, pewnie organizm się przyzwyczaił, nie obawiaj się, przecież co 3 miesiące robią nam badania jak wyjdzie coś bardzo poza widełki to lekarz "czuwa"
Uśmiechnij się
Dorota
DK - KWC

Awatar użytkownika
zosiasamosia
Posty: 4900
Rejestracja: 2011-07-26, 12:28
Lokalizacja: Całkiem fajna ;)

Postautor: zosiasamosia » 2014-09-06, 21:35

justii pisze:A bardzo macie wyniki złe? Zastanawiam się co może "siąść" po 3 miesiącach brania Beta
Kłuję się półtora roku, a wyniki póki co nie wskazują, aby mi coś siadło ;-) . Na pewno jest tendencja do niskich wartości leukocytów, ale w granicach normy się mieszczą, natomiast mam niedobory żelaza i najprościej mówiąc anemię, ale to zawsze ją miałam, wiele się nie zmieniło, musiałabym łykać tabuletki z owym pierwiastkiem non stop, bo inaczej to kiepsko :-P
Wraz z upływem leczenia zaczęły sukcesywnie lecieć w dół hormony tarczycy, ale nigdy nie były poniżej normy, wątroba również daje radę. Czegóż chcieć więcej :lol:
.........jest coś, co Nas łączy....... :wink:

Awatar użytkownika
Jukka
Posty: 2011
Rejestracja: 2012-12-15, 22:17
Lokalizacja: z miasta
Kontaktowanie:

Postautor: Jukka » 2014-09-07, 10:35

Może siąść np. wątroba. Mnie po dwóch latach drastycznie zaczęły spadać leukocyty. O innych rzeczach można poczytać w ulotce. A dużo tego jest.

moskit30
Posty: 178
Rejestracja: 2012-01-02, 09:19
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Postautor: moskit30 » 2014-09-08, 13:55

biore betaferon od 3miesiecy,wczesniej bralam extavie przez 2 lata.
Strasznie bola mnie zastrzyki,mam po nich czerwone plamy.na drugi dzien jestem strasznie otepiala,mimo ze biore paracetamol,mowilam to mojej doktor,powiedzila ze poczekamy jeszcze miesiac a jak nie przejdzie to musimy zmienic lek.
Tak sie zastanawiam czy beta jest silniejszy od Extavi?
Moskit30

justii
Posty: 60
Rejestracja: 2013-08-27, 12:12
Lokalizacja: Ś-ca

Postautor: justii » 2014-09-10, 09:27

Ja już biorę Beta od 1,5 miesiąca. Skutków ubocznych (takich zewnętrznych) już nie mam żadnych, nie gorączkuję, nie bolą mnie mięśnie, na drugi dzień jestem jak nowo narodzona. Może musisz poczekać dłużej na ustąpienie skutków :) Początkowo to byłam tak otępiała po zastrzykach, że w pracy prawie zbierali mnie z podłogi :lol: teraz jak o tym pomyślę, to aż się wierzyć nie chce. Włosy przestały mi wypadać, czuję się bardzo dobrze, ustąpiły drętwienia kończyn i szum uszny, z którym miałam problem od 2 lat. Gorzej widzę, ale może być to spowodowane pracą przed komputerem i słabym oświetleniem.

Minusem są bolesne iniekcje. Podobnie jak Tobie robią mi się wielkie plamy, na rękach mam o średnicy około 6-7cm jak ostatnio mierzyłam i baaaardzo powoli schodzą. Uzyskałam pomoc tu na forum żeby wykonywać zastrzyki bez automatycznego wstrzykiwacza, ale w moim przypadku jest to niemożliwe. Kupiłam w ostatni piątek maść z wyciągiem z arniki i kilku innych ziół. Byłam bardzo sceptycznie nastawiona do niej, ale w ciągu kilu dni plamy zaczęły się robić jaśniejsze, mniejsze i nie bolą. Siniaki schodzą. Spróbuj, może akurat na Ciebie też zadziała :)

Może faktycznie Tobie nie służy beta. Gdybym się czuła przez 3 miesiące jak w pierwszych dniach brania beta chyba bym się załamała.. A Extavia Ci nie pomagała?

kuczuś
Posty: 344
Rejestracja: 2013-06-09, 19:24
Lokalizacja: Łódzkie

Postautor: kuczuś » 2014-11-05, 22:28

Czy ktoś, odkąd bierze betaferon, ma stany depresyjne?

kolekcjonerka
Posty: 449
Rejestracja: 2013-08-12, 14:17
Lokalizacja: Śląsk
Kontaktowanie:

Postautor: kolekcjonerka » 2014-11-06, 11:17

Ja już odstawiłam betaferon, ale w trakcie brania pojawiły się u mnie poważne stany depresyjne a także uczucie "jajecznicy z mózgu", nie wiem jak to trafniej nazwać ;-) Nie byłam w stanie w ogóle myśleć o życiu. Pewnie miało na to wpływ to, że wcześniej też miewałam zachwiane zdrowie emocjonalne. Ale to właśnie na betaferonie zaczęłam czuć się fatalnie bez wyraźnego powodu, czułam wręcz fizycznie, że coś te stany wywołuje, zazwyczaj dzień po zastrzyku. Zresztą w ulotce jest ostrzeżenie o depresji jako skutku ubocznym i konieczności poinformowania lekarza w przypadku jej wystąpienia.
Oceniając to z perspektywy, żałuję że lekarz mnie na to nie uczulił, zwłaszcza że w trakcie diagnozowania mówiłam o kiepskim samopoczuciu psychicznym. Ja wtedy nie umiałam tego dostrzec a dla rodziny moje doły były chyba już stanem normalnym :-/
Radzę się obserwować, zgłosić sprawę lekarzowi, korzystać z pomocy psychologa.
„Nie trzeba odwagi, kiedy i tak nie ma wyboru.”

kuczuś
Posty: 344
Rejestracja: 2013-06-09, 19:24
Lokalizacja: Łódzkie

Postautor: kuczuś » 2014-11-06, 17:30

No właśnie ja mam teraz taki stan, że w ogóle nie wiem, co się ze mną dzieje. Czuję się, jakby była w innym wymiarze :P nie mam żadnego bodźca, żeby o sobie pomyśleć, nic mi nie wychodzi. Jak w depresji. Przestałam chodzić na psychoterapię, ale chyba jednak na tę chwilę nie mogę się bez niej obejść :P mój lekarz od razu by betaferon odstawił, bo to nie pierwszy raz, jak mam stany depresyjne, ale narazie chcę sama spróbować się uporać z tym dziadostwem.

Orzeszka
Posty: 8
Rejestracja: 2014-11-01, 17:45
Lokalizacja: dolnośląskie

Postautor: Orzeszka » 2014-11-08, 20:50

Ja właśnie grzeje się pod 2 kołdrami i nie jest zaciekawie, mnie zaczynają dopadać dreszcze tak po 5 godzinach od zastrzyku, trzymają 3 h a później rządzi mną gorączka :-/ Dzisiaj wzięłam dopiero 6 zastrzyk heh wiec się dopiero przyzwyczajam. Mam pytanko tez macie takie jakby uderzenia do głowy, jakby fala uderzeniowa :mrgreen: zatyka wtedy uszy i takie niemiłe uczucie :2:

xDeDex
Posty: 31
Rejestracja: 2014-11-14, 19:01
Lokalizacja: Poznań

Postautor: xDeDex » 2014-12-04, 15:32

betaferon jest moim "kumplem" już trzeci miesiąc. Biorę wieczorami 2xparacetamol, bo inaczej mam stany grypopodobne, dreszcze, bóle stawów, mięsni, osłabienie, czuję się jakbym miała gorączkę 39 której nie mam. Mam mega odczyny skórne, bolesne i duże, które się długo utrzymują-wręcz mam wrażenie, że nie schodzą. Ogromne plamy... jeszcze chwila i nie będe miała miejsca gdzie się kłóć :shock:
Przy odbiorze ostatnich lekow lekarka powiedziala do pielegniarki na temat tych odczynow "to zobaczymy jeszcze miesiac"
nie wiem co to miało znaczyć ale nie chciala mi odpowiedziec.
Używam żelu arnikowego i altacet na obrzęki ale to nic nie daje.
pod koniec grudnia robię pierwsze badania :566:

Agnieszka82
Posty: 37
Rejestracja: 2014-12-13, 00:52
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Agnieszka82 » 2014-12-21, 22:46

xDedex w którym szpitalu masz program?

Tomek80
Posty: 1
Rejestracja: 2014-12-31, 09:57
Lokalizacja: szczecinek

Postautor: Tomek80 » 2014-12-31, 10:13

Witajcie. Nie wiem jak Wy ale mi najbardziej na objawy po zastrzyku pomaga Ibuprom. Dokładnie 1 godzinę od wstrzyknięcia biorę jedną tabletkę i jak ręką odjął. Żadnych objawów. Śpie dobrze a jedyną niedogodnością jest obrzęk. mam nadzieję że komuś ta informacja pomoże

Awatar użytkownika
zosiasamosia
Posty: 4900
Rejestracja: 2011-07-26, 12:28
Lokalizacja: Całkiem fajna ;)

Postautor: zosiasamosia » 2015-01-14, 10:42

Gwoli informacji i statystyki... ;-)

Zostałam zakwalifikowana na kolejny rok Betaferonu, gdyż kontrolne MRI nie wykazało nowych zmian, a więc zaczynam trzeci rok w programie.

Zastrzyki niezmordowanie podaję odręcznie, gdyż jak pisałam wcześniej, autowstrzykiwacz zupełnie mi nie służył, aczkolwiek podczas ostatniej wizyty, pielęgniarka zaproponowała mi nowy - podobno fajny/lepszy :lol:, podziękowałam :-P
.........jest coś, co Nas łączy....... :wink:


Wróć do „Leczenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości