Avonex

Indywidualne leczenie chorego na SM

Moderator: Beata:)

Awatar użytkownika
eda77
Posty: 21
Rejestracja: 2016-03-23, 11:02
Wiek: 40
Lokalizacja: Kutno

Avonex

Postautor: eda77 » 2016-04-25, 12:51

Dopiero zaczęłam terapię Avonexem. Miałam wybór czy chcę zastrzyki czy peny. W penach jest tylko pełna dawka i nie ma możliwości zmiany, więc na początku robię sobie zastrzyki do uzyskania pełnej dawki. Później wybrałam peny. Avonex trzeba trzeba trzymać w lodówce.
Z upadku, cierpienia i chaosu często bierze się nowy, lepszy początek.

Awatar użytkownika
zosiako
Posty: 4523
Rejestracja: 2013-04-15, 12:39
Lokalizacja: Stąd

Avonex

Postautor: zosiako » 2016-05-22, 23:08

nie odkrywam ameryki - jestem po pierwszej dawce, wiedziałam że może być różnie, ale że tak paskudnie to się nie spodziewałam :szalony2: 24 godziny temperatura dochodząca do 40 stopni, więc na zmianę paracetamol i ibuprom. fakt, że objawy były u mnie identyczne jak przy ostatniej grypie - wysoka gorączka, dreszcze, ogólne rozbicie, bóle mięśni i stawów i totalne uczucie zimna. fuj.. mam nadzieję, że te objawy przy kolejnych dawkach będą coraz mniej upier..e :szalony2:
w obecnym stanie wymagam pomocy przy przygotowaniu pena, ale szkolenie miałam z mężem więc dopóki ręka nie wróci do jakiej takiej sprawności pena przygotowywać będzie on :crazy:
Paweł :) - dla mnie forma ma znaczenie - brak koordynacji w ręku uniemożliwia mi precyzyjne ruchy i bałam się że nie przygotuję zastrzyku, z penem też nie bardzo sobie radzę sama - oderwanie zabezpieczenia igły i wkręcenie jej do pena, potem rozciągnięcie, wymaga 2 w miarę sprawnych rąk a do przygotowanie zastrzyku chyba potrzebna jeszcze lepsza koordynacja :crazy: mam nadzieję, że wkrótce sama będę mogła przygotować pena bez proszenia o pomoc :yes:
Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych. Ernest Hemingway

Pawel23
Posty: 169
Rejestracja: 2010-04-04, 10:36
Wiek: 31
Lokalizacja: Podlaskie

Avonex

Postautor: Pawel23 » 2016-05-24, 12:32

Ja chyba jednak wolę zwykle strzały, sam mogę dostosować siłę i szybkość wbicia, a Pen to luup i siedzi hehe czasami nawet siniaki mi zostawia :)
A co do skutków ubocznych, od początku czyli 6lat je mam. Kiedyś większe, a teraz to czuje się jak na kacu dzień po zastrzyku. Apapy itp oczywiście obowiązek.

Awatar użytkownika
zosiako
Posty: 4523
Rejestracja: 2013-04-15, 12:39
Lokalizacja: Stąd

Avonex

Postautor: zosiako » 2016-05-25, 08:11

Paweł - wiem, że przy zwykłych zastrzykach masz możliwość regulacji, planuję przetestować tą opcję (pytałam będę miała możliwość) jak moja ręka wróci (mam nadzieję) do przynajmniej jako takiej sprawności :yes: Jak rozumiem skutki uboczne są, ale z czasem zmniejszają się więc optymistyczniej. :crazy: Co lepiej stosować apap, ibuprom czy paracetamol?
Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych. Ernest Hemingway

Pawel23
Posty: 169
Rejestracja: 2010-04-04, 10:36
Wiek: 31
Lokalizacja: Podlaskie

Avonex

Postautor: Pawel23 » 2016-05-28, 18:57

Ja biorę apap,, nic innego nie próbowałem. Jeden przed zastrzykiem pół godz, dwa na noc i dwa z rana pod kawę :p

Awatar użytkownika
zosiako
Posty: 4523
Rejestracja: 2013-04-15, 12:39
Lokalizacja: Stąd

Avonex

Postautor: zosiako » 2016-05-28, 20:45

dzięki Paweł za odpowiedź :yes: następnym razem spróbuję apap bo ani paracetamol ani ibuprom za mocno nie pomogły. temperatura i wściekłe dreszcze prawie 20 godzin, tylko objawy u mnie pojawiają się tak po 4 godzinach od podania więc jakoś chyba późno i chyba nie ma sensu brania nic przed, tylko ze 3 godziny po aby zaczęło działać przed wścieklizną :crazy:

a czy bierzesz coś osłonowego na żołądek i wątrobę?
Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych. Ernest Hemingway

Awatar użytkownika
zosiasamosia
Posty: 4896
Rejestracja: 2011-07-26, 12:28
Lokalizacja: Całkiem fajna ;)

Avonex

Postautor: zosiasamosia » 2016-05-28, 20:50

Pawel23 pisze:Source of the post Jeden przed zastrzykiem pół godz, dwa na noc i dwa z rana pod kawę :p
O rety, strasznie tego dużo :umnik2:, chyba że mała gramatura tabletki?
zosiako pisze:Source of the post Co lepiej stosować apap, ibuprom czy paracetamol?
Ja lubię Ibuprom, Apapu w ogóle nie stosuję, ale dobrą alternatywą jest naprzemienne branie obydwu, zwłaszcza w sytuacji, kiedy temperatura nie chce spadać. Zosiako najlepiej zapobiegać, czyli opracować sobie taki schemat, żeby skutków ubocznych w ogóle nie odczuwać. Na początek najlepiej jedną tabletkę łyknąć na ok. pół do godziny przed zastrzykiem, a drugą tyleż samo po iniekcji.
zosiako pisze:Source of the post następnym razem spróbuję apap bo ani paracetamol ani ibuprom za mocno nie pomogły
Apap to to samo co Paracetamol.
zosiako pisze:Source of the post objawy u mnie pojawiają się tak po 4 godzinach od podania
Może wtedy przestaje działać tabletka?, może za mała dawka?. Zazwyczaj ibuprofen dobrze sobie radzi w takich sytuacjach.
.........jest coś, co Nas łączy....... :wink:

Awatar użytkownika
zosiako
Posty: 4523
Rejestracja: 2013-04-15, 12:39
Lokalizacja: Stąd

Avonex

Postautor: zosiako » 2016-05-28, 21:56

Zosiu dzięki za odpowiedź :yes: czyli apap i paracetamol to jedna grupa, a ibuprom i nurofen druga?
hmm nie dopuścić do skutków ubocznych trzeba przetestować dawkowanie p/gorączkowych, ale branie co 4 godziny leków przez 20 godzin to jednak trochę dużo, z drugiej strony może mi przy kolejnych podaniach będzie lekko odpuszczać :girlwestchnienie:
a i nie wiem w końcu - trzeba brać coś osłonowego na żołądek i wątrobę, czy to nie ma sensu przy domięśniowych ? zapomniałam zapytać neuro a kolejna wizyta za 2 tygodnie :yes:
Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych. Ernest Hemingway

Awatar użytkownika
zosiasamosia
Posty: 4896
Rejestracja: 2011-07-26, 12:28
Lokalizacja: Całkiem fajna ;)

Avonex

Postautor: zosiasamosia » 2016-05-28, 22:11

zosiako pisze:Source of the post czyli apap i paracetamol to jedna grupa, a ibuprom i nurofen druga?
Tak jest :yes: , musisz Zosiako czytać na opakowaniu co jest substancją czynną w danym leku ( żeby nie dublować ).
zosiako pisze:Source of the post nie wiem w końcu - trzeba brać coś osłonowego na żołądek i wątrobę, czy to nie ma sensu przy domięśniowych
Według mnie nie trzeba, a jeżeli już, to nie ze względu na interferon, a na leki p/bólowe ( mam tu na myśli osłonę na żołądek ).
zosiako pisze:Source of the post branie co 4 godziny leków przez 20 godzin to jednak trochę dużo, z drugiej strony może mi przy kolejnych podaniach będzie lekko odpuszczać
Miejmy nadzieję, że w miarę upływu czasu będzie coraz lepiej :yes:
.........jest coś, co Nas łączy....... :wink:

Awatar użytkownika
zosiako
Posty: 4523
Rejestracja: 2013-04-15, 12:39
Lokalizacja: Stąd

Avonex

Postautor: zosiako » 2016-05-28, 22:14

dziękuję Zosiu :yes:
Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych. Ernest Hemingway

Pawel23
Posty: 169
Rejestracja: 2010-04-04, 10:36
Wiek: 31
Lokalizacja: Podlaskie

Avonex

Postautor: Pawel23 » 2016-05-31, 11:53

Nie biorę nic oslonowego, apapy te zwykle z apteki :p 500 dawka chyba?
Może i dużo biorę ale pamiętam co się potrafi dziać bez tych leków i wolę nie ryzykować, taki schemat mi się utarl :)

Andrew
Posty: 72
Rejestracja: 2015-09-01, 12:45

Avonex

Postautor: Andrew » 2016-06-01, 12:53

Apap (czyli paracetamol) jest dość łagodny dla żołądka. Z niesterydowymi lekami przeciwzapalnymi (takimi jak aspiryna czy ibuprofen) trzeba już trochę bardziej uważać.
Ogólnie chyba najbezpieczniej łagodzić objawy pointerferonowe właśnie paracetamolem.

Awatar użytkownika
zosiako
Posty: 4523
Rejestracja: 2013-04-15, 12:39
Lokalizacja: Stąd

Avonex

Postautor: zosiako » 2016-06-01, 19:26

dzięki Panowie :)
czy to "normalne :crazy: " objawy po avonexie że mam wrażenie że rzut mi się wraca (mam nasilające się objawy niedowładu) i cały czas stan podgorączkowy tak 37,7 -37,8? wściekłą temperaturę mam 24h po wzięciu leku ale potem nie schodzi do normalnej?
Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych. Ernest Hemingway

Andrew
Posty: 72
Rejestracja: 2015-09-01, 12:45

Avonex

Postautor: Andrew » 2016-06-28, 11:41

Interferony mogą pogarszać objawy neurologiczne (mimo swojego pozytywnego działania w dłuższym okresie).
W każdym razie mądrzy ludzie piszą, że nierzadko pogarszają spastykę, więc pewnie inne objawy mogą również.

Gorączka pointerferonowa oczywiście może sama z siebie nasilać wszystkie objawy.

Awatar użytkownika
zosiako
Posty: 4523
Rejestracja: 2013-04-15, 12:39
Lokalizacja: Stąd

Avonex

Postautor: zosiako » 2016-06-28, 20:54

Andrew - dzięki :yes: , mam nadzieję zadać te pytania pani doktor na kolejnej wizycie, o ile nie skończy się na odebraniu kolejnej porcji leków, bez możliwości rozmowy :girlwestchnienie: a i szukam podpowiedzi : gdzie znaleźć medyczną definicję interferonów, podręcznik, opracowanie naukowe, z zastosowaniem w różnych chorobach nie tylko w sm. Czy może masz jakiś pomysł?

w kwestii opanowania gorączki - 24h po dawce mam już opracowany schemat, potem cały tydzień ustabilizowało się na 37,2, niestety niedowład też się ustabilizował, oby nie na stałe :girlwestchnienie:
Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych. Ernest Hemingway


Wróć do „Leczenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 3 gości