Dziedziczne SM?

Niezdiagnozowani

Moderator: Beata:)

konradlublin
Posty: 5
Rejestracja: 2012-05-08, 19:05
Lokalizacja: lublin

Dziedziczne SM?

Postautor: konradlublin » 2012-05-08, 19:22

Witam!

Jestem Konrad mam 22 lata, matka choruje na SM, nie ma rzutów tylko chorobę postępującą.
Nie ukrywam- dosyć często piję alkohol głównie piwo, regularnie. (studiuję :P) Źle się odżywiam z racji tego, że mieszkam z matką a samemu nie bardzo chce mi się gotować, mogę mieć niedobory witamin, głównie magnezu (podobno alkohol wypłukuje magnez)

objawy:

-Drżą mi lekko ręce lecz nie cały czas tylko np. jak podnoszę kubek lewą ręką z herbatą na początku drżą a później już mogę nieść normalnie

-jak podnoszę ręce do góry i opuszczam to czuję tak jakby mięśnie przerywały ale nie mam problemów z wysiłkiem fizycznym, ostatnio przejechałem 60km na rowerze, na siłowni mogę ćwiczyć lecz z tym lekkim przerywaniem mięśni

-czasem jak leżę w łóżku czuję z tyłu głowy czasem jakby lekkie skrobanie

-no i najgorszy problem: kiedy siedzę np. w teatrze oparty o oparcie a obok mnie siedzą ludzie często czuję się zestresowany, spięty, kiedy spojrzą w moją stronę trzęsie mi się głowa, bardzo mi to przeszkadza- myślałem żeby szukać pomocy u psychologa/psychiatry z tym problemem lecz z racji tego, że matka choruje na SM podejrzewam, że mogłem odziedziczyć :/

liczę na pomoc z waszej strony forumowicze!
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez konradlublin, łącznie zmieniany 1 raz.

marthea87
Posty: 84
Rejestracja: 2011-07-11, 22:24
Lokalizacja: Nibylandia
Kontaktowanie:

Postautor: marthea87 » 2012-05-09, 06:14

Ja też mam drżenia, takie jak opisujesz czyli jakby przerywanie pracy mięśni podczas ruchu. Nie mam diagnozy sm, na te drżenia powiedziano mi, że są to drżenia samoistne - można to leczyć jakimiś lekami jeżeli drżenia są silne i przeszkadzają w codziennych czynnościach, ale nie każdemu pomagają, najlepiej nauczyć się z tym żyć.