Badania - co znaczą te wszystkie skróty, których używacie?

Inne, kontrolne, wyniki, interpretacje itp.

Moderator: Beata:)

lual
Posty: 2
Rejestracja: 2009-12-20, 01:30
Lokalizacja: Warszawa

Badania - co znaczą te wszystkie skróty, których używacie?

Postautor: lual » 2009-12-20, 02:14

Witam serdecznie,
Mnie problem SM nie dotyczy i mam nadzieję, że nigdy nie będzie, ale moja mama od 2 neurologów dostała skierowanie na rezonans i oboje powiedzieli jej, że przypuszczają SM. z racji wieku (52 lata) to ja wzięłam na siebie przeczesywanie sieci i tak trafiłam na to forum.
Przewertowałam je, ale może jakiś wątek przegapiłam, bo nie znalazłam nigdzie informacji o badaniach w celu postawienia diagnozy (tzn opisie badań). Nie znam się kompletnie na skrótach nazw badań, których używacie i będę niezmiernie wdzięczna za opisanie, na czym te badania polegają i chyba przede wszystkim - jakie badania należy zrobić, o które się dopraszać (bo jak zauważyłam po Waszych postach czasami trzeba się domagać konkretnych badań).
Polecanych lekarzy z Warszawy już sobie spisałam i po świętach zaczynamy działać...
Pozdrawiam! Przed nami dopiero cała batalia...

primosz
Posty: 375
Rejestracja: 2009-09-21, 13:42
Lokalizacja: LBN
Kontaktowanie:

Postautor: primosz » 2009-12-20, 13:45

witaj :-)